Ravoo vraagt adverteerders om boycot GeenStijl

Jeroen Mirck Donderdag 27 juli 2006, 15:48
Marketing Media Online Reclame

De publieke ruzie tussen Joost Ravoo en weblog GeenStijl gaat mogelijk leiden tot een gedragscode voor adverteerders. De communicatiemanager van de Nederlandse Spoorwegen laat het er niet bij zitten dat de shockblog hem vergeleek met de nazi-iconen Goebbels en Mussert, en heeft aan de bel getrokken bij de Bond van Adverteerders (BVA) en enkele bedrijven die op GeenStijl adverteren. Reden voor Adfoblog om even een belrondje te doen langs de bewuste adverteerders.


Op Commlog publiceerde Ravoo vandaag ‘op persoonlijke titel’ een open brief, met daarin de volgende passage: “Deze week heb ik gebeld met een aantal bedrijven die adverteren op GeenStijl. Ik heb ze gevraagd of ze zich bewust waren van de omgeving waarin zij hun merk adverteren. De meeste realiseerden zich dat niet. Unilever heeft aangegeven haar advertenties stop te willen zetten; dat lijkt me een hoopgevend signaal. Sony en Monsterboard hebben een dergelijk besluit nog in beraad. FBTO liet weten het hoge aantal pageviews van Geen Stijl belangrijker te vinden dan ethiek. Ondertussen heb ik contact gezocht met een mediabureau en met de Bond van Adverteerders. Ik wil proberen een gedragscode op te stellen om er voor te zorgen dat er aan dit soort uitwassen geen geld verdiend kan worden.”

“Wij hebben dat besluit niet in beraad,” laat managing director Marc de Vries van Monsterboard weten. Zelf heeft hij Ravoo niet gesproken, maar zijn PR-manager kreeg hem wel aan de telefoon. “De discussie is op zich valide, maar als adverteerder zien we er geen aanleiding in om onze advertenties terug te trekken. Het is de strijd van een individu tegen een medium waar honderdduizenden hun mediabehoefte bevredigen, met veel moddergooien. Het schijnt dat er bij Justitie het verzoek ligt voor een strafrechtelijk onderzoek. Mocht er sprake zijn van een strafbaar feit, dan moeten we het heroverwegen. Datzelfde geldt als de BVA komt met een richtlijn. Maar die zaken zijn nu nog niet aan de orde. Bovendien werken wij met gerespecteerde partijen die ons adviseren over onze mediakeuze. Waarom zou ik aan hen twijfelen?”

Unilever-woordvoerder Gerbert van Genderen Stort bevestigt te zijn gebeld door Ravoo. Het concern adverteert momenteel met Lipton Ice op GeenStijl. “Wij zijn ons nog aan het beraden, maar nemen deze kwestie uiterst serieus. Een persoonlijke ruzie is natuurlijk geen aanleiding, maar we zijn geschrokken van het taalgebruik op GeenStijl. Ook bij de gebezigde namen op de site (zoals ‘Joris de LogNazi’, JM) voelen wij ons niet zo happy. We zijn nog niet eerder met dit soort excessen geconfronteerd geweest.”

Van Genderen Stort: “Voor ons is de vraag nu: waar trek je de grens? We willen daarbij ook verder kijken dan alleen weblogs, want dit kan ook op andere sites gebeuren. Natuurlijk gaat dit over smaak. De doelgroep van GeenStijl heeft een andere tolerantie dan de oma van Ravoo. Als adverteerder moet je daar goed over nadenken. Maar hoe controleer je dat?”

Unilever komt snel met een standpunt. “Dit is een onderwerp waar we nu beleid van willen maken, en dan bedoel ik geen dikke rapporten. Binnen twee weken verschaffen we hier duidelijkheidheid over. Adverteerders hebben hun eigen verantwoordelijkheid en die nemen wij ook. Daarnaast zou het inderdaad goed zijn als ook de BVA hier een standpunt over formuleert.”

Update 28-07, 12:10: De BVA laat weten met Ravoo gesproken te hebben, maar gaat niet direct tot actie over. ‘Wij vinden zeker dat GeenStijl erg ver is gegaan, maar gaan niet op basis van één enkele klacht een gedragscode opstellen,’ reageert Bart van der Gaag, mediaspecialist van BVA. ‘Als er meer klachten binnenkomen, gaan we dit wel serieus bekijken. Maar een code moet wel zin hebben, anders is het symboolpolitiek. Bovendien is het uit-eindelijk aan de adverteerders zelf om te bepalen of ze op zo’n shockblog willen adverteren. Ik acht de kans dan ook klein dat zo’n gedragscode er komt.’ (Zie ook Adformatie.nl)


MailPrint Reageer 79 reacties 21059 keer gelezen

Gerelateerde informatie

{REL[1050][relatedentry_1]4hTt1wtDREL} {REL[1051][relatedentry_2]GOFE4mfLREL}

Reacties

Jeetje, het instituut NS gaat openlijk de strijd aan met Geenstijl. Ik verwacht dat dit openlijk moddergooien zal worden.
Nu afwachten of zijn lobby ook effect zal hebben op adverteerders, die waarschijnlijk alleen geinteresseerd zijn in de bezoekers van dit shocklog en niet in de mening van een persoonlijk aangevallen communicatiemanager.
Fred Donderdag 27 juli 2006, 17:55

Geenstijle zal druk bezocht gaan worden.
well done geenstijl.
bert Donderdag 27 juli 2006, 18:30

Jeuk is een kriebelig onaangenaam gevoel dat meestal aanleiding geeft tot reflexmatig krabben of wrijven.

Wanneer moet u een arts raadplegen
Bij aanhoudende of regelmatig terugkerende jeuk doet u er goed aan een arts te raadplegen.

Wat kunt u er zelf aan doen
De oorzaak weghalen is natuurlijk het meest effectief. Verder kunnen een koude douche of natte omslagen (washandjes), eventueel met ijsklontjes erin, de klachten verlichten. Ook deppen met water met een scheutje azijn kan verlichting bieden. Krabben en wrijven verdooft de huid en stilt de jeuk.

succes redactie.
Wu wei Donderdag 27 juli 2006, 19:19

leuke parodie, brief aan mijn oma
Joost, ik heb nog een weekendvrijkaartje te goed als beloning voor het goede antwoord, met mijn kortingskaart verwacht ik tevens een refund van 40%
Don Quichote Donderdag 27 juli 2006, 20:22

Wat een ongelooflijke kwal is die Ravoo toch ook. Meneer heeft duidelijk de kracht van GeenStijl onderschat en probeert nu in via een andereweg alsnog zijn gelijk te halen. Ik hoop dat GS nu echt het hoofd communicatie van NS bij de ballen zal grijpen. Eerst GS en haar bezoekers uitmakenvoor anonieme lafbekjes enwanneerje dande deksel op je neus krijgt moord en brand gaan schreeuwen. En dante bedenken dat veel van de lezers van GS ook dagelijks gebruik maken van de trein. Die zullen al niet bepaald een hoge pet op hebben gehad van NS, maar dankzij Joost zijn ze waarschijnlijk nu via Speurders allemaal op zoek naar een gebruikte auto. Nee, de NS directie mag zich gelukkig prijzen met zo'n hoofd aan het roer van de communicatieafdeling.

Even nog leuk feitje over Joost Ravoo:

Meneer werd ooit communicatiemanger van het jaar. Een titel overigens waarvoor je genomineerd dient te worden. En datwilde zijn vrouw, ook werkzaam in de communicatie, onder haar meisjesnaam best wel even doen voor de eerste vertegenwoordiger van God op aarde.

Nog een leuke:

Joost heeft zojuist eigenhandig een forse campagne bij Telegraaf ingetrokken, omdat deze een aandeel heeft in GS. Welliswaar is dit een minderheidsbelang, maar dat zal Joost een zorg zijn. Als GS niet stopt gaan we toch gewoon proberen het via de aandeelhouder af te dwingen.

Het is tekenend voor Ravoo, die zogenaamd onderpersoonlijke titel, probeert de moraalridder uit te hangen. Ben overigens wel benieuwd wat de directie van het spoorbedrijf hierover te zeggen heeft. Een hoofd communicatie die in de tijd van NS adverteerders zit te bellen. Alsof ze bij NS niets beter te doen hebben.
Victor de Jager Donderdag 27 juli 2006, 21:16

Joost kan blijkbaar niet zo goed tegen zijn verlies.
Hellsmurfje Donderdag 27 juli 2006, 21:17

Gaan we hier niet voorbij aan de soms grensoverschrijdende digitale grafity van GeenStijl? Onder het motto "je mag alles zeggen" heb ik ook weleens de vergelijking met Göring (Tröring) mogen ondergaan.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/009368.html

Maar om maar even in 40-45 sferen te blijven; eindelijk een brugje te ver voor Geen Stijl of een perron te vroeg voor Ravoo?
albert Donderdag 27 juli 2006, 21:37

Joostje Raveau gedraagt zich telkenmale (na (terechte!) publicatie van z'n infantiele kijk op de NS-marketingwereld op GS) als een klein kind van wie het (in zijn geval zeer waarschijnlijk) springtouw is afgepakt.
Het kereltje probeert nu, naar ik mag aannnemen tevergeefs, belletjetrekkend bij vriendjes van de grote baas huilebalkend zijn "gelijk" bij elkaar te janken.
Zoals reeds vaker opgemerkt: wat doet zo'n knulletje nog steeds aan het hoofd van de NS propagandamasjien? Niemand is erbij gebaat: de reiziger niet, de NS niet en Joost zeker niet (maar dat heeft hij maar niet door). De lol van de reaguurders op GS, dat is de winst, en tegelijkertijd het onafwendbare verlies van ons aller Joost.
dag Joost!

NB tijdsverschil momenteel - 6 uur: de gemiddelde vertraging van de intercity Groningen- A'foort?
DirkDiggler Vrijdag 28 juli 2006, 2:11

Wat grappig dat ze bij Liptonice geen flets benul hebben waar ze hun advertentiepecunia in stoppen. Een tijd geleden merkte ik ook al dat ze niet kaas hadden gegeten van online afstemming tussen campagne en website (zie Frank-ly).
Frank Meeuwsen Vrijdag 28 juli 2006, 7:03

JR zet wel de NS op de kaart nu.
Nu de treinen nog op de rails..
GU Vrijdag 28 juli 2006, 8:18

Van het krolse kattenmiauwen
Fronst iedereen wel de wenkbrauwen
Maar van krolse Ravoo
Smult menigeen mee
Het is en blijft erg onbehouwen
GU Vrijdag 28 juli 2006, 8:27

Tsjonge, wat een geneuzel. Als meneer Ravoo nou zijn ego eens een beetje in toom probeerde te houden, en het allemaal niet al te persoonlijk probeerde op te vatten, dan zou hij inzien dat hij de hele zaak ongelooflijk aan het opblazen is.

Meneer is op zijn pik getrapt, en slaat daarom wild om zich heen, en passant zijn werkgever duperend. Als je PR-man bent bij een instantie als de NS moet je een iets dikkere huid hebben. Of een andere baan gaan zoeken natuurlijk...
Peter Bonjernoor Vrijdag 28 juli 2006, 9:34

@FM, alsof Lipton niet zou weten waar ze adverteren? Deze campagne is op maat bedacht voor GS en zorgvuldig in samenwerking met het mediabureau uitgeplaatst. Afgelopen maand is de geadopteerde sport Disc Golf met succes op verschillende manieren onder de aandacht gebracht bij de juiste doelgroep, waarvan er maandelijks 1.6 miljoen op GS komen. Aansluiting website / campagne is m.i. prima. Daar kan Ravoo niks aan veranderen.
Phileas Fox Vrijdag 28 juli 2006, 9:43

@Phileas: Uiteraard, ik ben ook niet gek. Maar als ze bij Liptonice zeggen "maar we zijn geschrokken van het taalgebruik op GeenStijl." dan denk ik: Je bent aan het liegen, boefje.
Dat vind ik kwalijk...
Frank Meeuwsen Vrijdag 28 juli 2006, 9:56

Ohh, bedoel je dat..reactie is begrijpelijk, maar ligt natuurlijk helemaal hoe de persoon aan de telefoon zijn verhaald uitlegt. Suggestief taalgebruik door de 'interviewer' lokt dit soort reacties vrij snel uit (leert de ervaring), maar goed we zullen zien..
phileas fox Vrijdag 28 juli 2006, 10:19

True...misschien dat Jeroen wat achtergrondinformatie over het telefoongesprek kan geven? Misschien verheldert dat wat...
Frank Meeuwsen Vrijdag 28 juli 2006, 10:21

NIEUWS-UPDATE: De BVA laat weten met Ravoo gesproken te hebben, maar gaat niet direct tot actie over. ‘Wij vinden zeker dat GeenStijl erg ver is gegaan, maar gaan niet op basis van één enkele klacht een gedragscode opstellen,’ reageert Bart van der Gaag, mediaspecialist van BVA. ‘Als er meer klachten binnenkomen, gaan we dit wel serieus bekijken. Maar een code moet wel zin hebben, anders is het symboolpolitiek. Bovendien is het uit-eindelijk aan de adverteerders zelf om te bepalen of ze op zo’n shockblog willen adverteren. Ik acht de kans dan ook klein dat zo’n gedragscode er komt.’

Ambroos Wiegers van GeenStijl laat weten dat er geen sprake is van een strafrechtelijk onderzoek tegen zijn weblog. Joost Ravoo is vanaf vandaag op vakantie en daarom niet bereikbaar voor commentaar.

(Zie ook Adformatie.nl)
Jeroen Mirck Vrijdag 28 juli 2006, 11:15

Joost is vanaf vandaag op vakantie?
Dat is wel erg toevallig dat hij net nu op vakantie gaat.
Of stuurt de NS hem op vakantie?
Sharon Vrijdag 28 juli 2006, 11:56

Het schijnt ook dat ie met de auto is gegaan...
Maar elk nadeel heb ze voordeel, dus nu hebben de bloggers ook ff rust.
Michael van Os Vrijdag 28 juli 2006, 12:37

Joost maakt het GeenStijl ook wel erg gemakkelijk. Hij doet er werkelijk alles aan om zijn werkgever in een kwaad daglicht te stellen. Daarnaast: is de afkorting van Nationaal-Socialisme niet NS?
Wellicht moeten GS en NS van naam ruilen. GeenSpoor en NederlandseStijl. Komt dichter bij de waarheid, in ieder geval.
Koerbagh Vrijdag 28 juli 2006, 12:54

Van een communicatieprofessional verwacht je dat hij/zij beter de kracht van media kan inschatten... Om op een dergelijke manier tegen een (nota bene) 'shockblog' te ageren is vragen om een tegenreactie. Die wordt gegeven en dan moet er ineens een gedragscode komen?!?! Volgens mij snap je dan niet helemal hoe de wereld in elkaar zit.

Overigens snapte Goebbels een stuk beter hoe media werkt. Deze vergelijking is dus ongepast.
Menno Vrijdag 28 juli 2006, 12:54

Wat zullen de NS-reizigers daar beter van worden!
Een tip van een amateurcommunicator die nog geen schijntje vangt van wat jij elke maand naar huis sleept, Ravoo: tel je winst en je verlies in deze heilloze glaswaterstorm uit, maak het sommetje en trek je conclusies voor de NS het in jouw plaats doet.
Aktiegroep Ravoo naar het Arbeidsbureau Vrijdag 28 juli 2006, 12:54

Is Joost vandaag met vakantie gegaan...?

Als hij met de trein gaat, staat hij ongetwijfeld nog wel een tijdje op een perron......hoezo niet bereikbaar..?
ben Vrijdag 28 juli 2006, 13:50

sinds wanneer mogen managers trouwens zonder mobiel bereikbaar te zijn op vakantie........... dat klinkt wel heel erg non-actief XD
235 U Vrijdag 28 juli 2006, 14:03

Joost heeft moeite met mensen die anoniem reageren.

Ben benieuwd wanneer die NS dames, die om de haverklap op optimistische toon door de luidsprekers schallen dat de trein een beetje vertraging heeft, hun naam en verblijfplaats erbij gaan noemen, kan ik eindelijk niet anoniem verhaal gaan halen.

Wat een narcist die Ravoo.... kampioen bananen rechtlullen!
ben Vrijdag 28 juli 2006, 14:13

Jeaust op vakantie?
of.....
http://www.werkenbijns.nl
GU Vrijdag 28 juli 2006, 14:28

Hier ook een leuke brief
Peter de Waard Vrijdag 28 juli 2006, 14:59

Ik roep op tot een boycot van de NS met hun "wij doen lekker wat we willen want we zijn toch de enigen" beleid!
Jorgo Vrijdag 28 juli 2006, 15:47

Ik kan nog wel meer abjecte content bedenken die in aanmerking komt voor een boycot. Emo-TV waarin menselijke emoties worden uitgebuit bijvoorbeeld. Joost Ravoo zou als persvoorlichter moeten weten dat het beter is stil te blijven zitten als je geschoren wordt.
Jaap Lous Vrijdag 28 juli 2006, 16:11

Geenstijl:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/015343.html
GU Vrijdag 28 juli 2006, 16:18

"Ook bij de gebezigde namen op de site (zoals ‘Joris de LogNazi’, JM) voelen wij ons niet zo happy. We zijn nog niet eerder met dit soort excessen geconfronteerd geweest.”"

Heeft Unilever zitten maffen ofzo? Wat zijn dat voor communicatief-gehandicapten? "Joris de Lognazi" is een naam die al "eeuwen" op GS wordt gebruikt. Unilever vond het waarschijnlijk maar wat lekker dat ze op zo'n populaire site konden adverteren, en nu er ineens iemand met zijn piepstemmetje om zijn dode oma begint te gillen, wordt het ze te heet onder de voeten?
Neon Vrijdag 28 juli 2006, 16:35

Hahahaha...lag echtonder m'n bureau van t lachen bij t lezen van t laatse 'nieuws' omtrent de Ravoo-rel !
Last van de warmte-zou dat t zijn ?? of is dit toch echt een serieus gevalletje zelfoverschatting op t psychotische af ?!?
Denkt er nu e c h t ook maar iemand van dat multinationals als unilever en sony Ravoo ook maar kennen ?? Dat Ravoo daar invloed op zou k u n n e n uitoefenen ?? Hilarisch!!! D a a r werken m.i. wel communicatiespecialisten van enig niveau, k durf te wedden dat men daar nog nooit gehoord heeft zelfs van deze zelfbenoemde communicatie-guru.
Een pluspuntje ; dankzij Ravoo komt de NS nu vast toch nog als 'wereldbedrijf' in t nieuws - als dit niet opgepikt word in t buitenland .. en als men ons n u nog ergens ter wereld serieus neemt dan weet ik t niet meer ..

Joost bedankt voor alweer een meesterlijke actie!. Hulde!
M Vrijdag 28 juli 2006, 17:59

Geinige banner, GeenStijl! "Onze doelgroep haat banners!"
Jeroen Mirck Vrijdag 28 juli 2006, 19:59

Goede actie weer van Geenstijl.... die banner!
Sharon Vrijdag 28 juli 2006, 20:04

Oh jeetje Afdformatie! Nu hebben jullie GeenStij-banners! Als Joost nu maar niet naar jullie adverteerders gaat bellen.
Ik heb namelijk van Joost zijn vriendinnetje (z'n echte, niet z'n buitenvrouw) vernomen dat hij IEDEREEN persoonlijk KAPOT gaat maken die kritiek op hem heeft. Narcistische persoonlijkheidstroonis, heeft te maken met een jeugdtrauma. Iets met zijn oma.
JanusPanus Vrijdag 28 juli 2006, 20:17

Zo Joost, heb je nou je zin? Ooit gehoord van averechts, contraproductief of tegenovergesteld effect? Bij deze. Weten is meten.
bd Vrijdag 28 juli 2006, 20:27

Joost, doe es voor een trein springen.
Conan de Rabarber Vrijdag 28 juli 2006, 20:38

De rel is begonnen door het bericht dat een Canadese bevrijder een kaartje naar Haarlem had gekocht terwijl hij naar Arnhem moets (of andersom). Hij kreeg een boete -conform de richtlijnen- en NS was niet in staat om hem op te sporen om zijn boete terug te geven.
Waar of niet, dat bericht stond in de media en Ravoo was niet in staat om het te processen. Op de verontwaardiging die dat bericht opriep reageerde hij badinerend en ontkennend. Vandaar ging het naar erger tot kwaad.
gevallenverstand Vrijdag 28 juli 2006, 20:49

Juist een beetje erg jammer van die banner want zo bekruipt me toch het gevoel dat Adformatie partij heeft gekozen.
Kasper Katje Vrijdag 28 juli 2006, 23:22

Fantastisch. In deze krampachtige kronkelactie van Raveau is het alleen maar mooier geworden. GS heeft nog meer publiciteit (positief, negatief, maakt geen fuck uit is gebleken), en als apen hoog klimmen, nou ja, u snapt het wel. Raveau staat alleen maar gigantisch voor lul. Persoonlijk kan ik de humor van termen als Joris de LogNazi wel inzien. Voor een buitenstaander is dat misschien minder duidelijk. Wie zich een beetje verdiept in GS weet dat zowel extreem links als extreem rechts aangepakt wordt.
Ik zeg preaust op GeenStijl!
Daikan Zaterdag 29 juli 2006, 0:23

@ Kasper Katje: Adformatie kiest geen partij. Adformatie brengt gewoon het nieuws. Ik heb met alle partijen gesproken (ook met Ravoo) en doe daar verslag van. Je kunt toch niet stellen dat bovenstaand bericht op enigerlei wijze gekleurd is? Goed, het eerdere bericht was dat wel, maar dit is dan ook een weblog.

Het feit dat GeenStijl zo assertief is om gisteren direct na het lezen van de Adformatie-nieuwsbrief onze advertentieafdeling te bellen en een banner te laten plaatsen waarmee ze adverteerders oproept om juist wel op GeenStijl te adverteren, vind ik persoonlijke een goede inhaker op ons nieuwsbericht over een eventuele adverteerdersboycot. Redactie en verkoop opereren gescheiden bij Adformatie Groep. Je hoeft dus niet bang te zijn dat wij onze oren laten hangen naar gelijk wie er op onze site adverteert. Maar zodra er nieuws te melden is over zo'n partij, dan schrijven wij erover. Gewoon omdat we dat zelf willen.
Jeroen Mirck Zaterdag 29 juli 2006, 5:10

Ik HAAT GeenStijl! Net als Joost Razoo doe ik er alles aan om via u-bochten en jij-bakken GeenStijl in een kwaad daglicht te stellen! Zoals nu: ik snap natuurlijk best dat banners gewoon ingekocht worden maar als een klein boos jongetje ga ik lekker Adformatie met modder besmeuren. Want die hebben *boehoehoehoe* een GeenStijl-banner! GeenStijl = EVIL!
Kasper Katje (K.K. voor intimi) Zaterdag 29 juli 2006, 11:46

Censuur! Goh, dat was 60 jaar geleden het geval. De tijd waarin Goebbels en Mussert zich waande. Een advies voor de NS en zijn voorlichters: Ophouden met zielig doen, stel je professioneel op en doe eens een keer waarvoor jullie in het leven zijn geroepen! Dat is vervoeren van mensen, niets meer en niets minder. En in geval van kritiek, onwaarheden of smaad, daar zijn de Raad voor de Journalistiek en de rechter voor.
Starlight Zaterdag 29 juli 2006, 12:06

Deze mail is net naar UNILEVER gegaan

Geachte heer of mevrouw
Met grote verbazing heb ik vernomen dat u in beraad bent over het wel of niet stopzetten van de reclames van liptonice op de nederlandse weblog geenstijl.nl.
Uw verklaring dat u de uitspraken en gebezigde namen verontrustend vind, vind ik op zijn minst opmerkelijk omdat dit in zou houden dat u van te voren niet weet waar u gaat adverteren. Dit lijkt mij voor een internationaal opererend bedrijf als Unilever op zijn minst merkwaardig. Stuitender vind ik dat dat u hierover in beraad bent gegaan nadat de heer J Ravoo (PR medewerker van de Nederlandse Spoorwegen) hier contact met u over heeft opgenomen. Dit omdat de heer Ravoo zelf getracht heeft om gebruik te maken van het desbetreffende weblog, enkel en alleen om het imago van het bedrijf wat hij vertegenwoordigd, op te vijzelen. (Hij probeerde dus zelf gratis RECLAME te maken.) Nadat deze op zich slimme reclame campagne zich tegen hem keerde probeert hij nu via de adverteerders van de weblog deze uit de lucht te halen. Dit lijkt mij zeer onterecht en ik verzoek u dan ook om het beraad over het wel of niet stopzetten van de reclames op geenstijl.nl te staken en de reclames gewoon door te laten gaan.
Verder wil ik u op de volgende link wijzen en met name op de hierin te vinden links om een en ander goed op een rijtje te kunnen zetten: http://blog.adformatie.nl/index.php/entries/de-stijlloze-pr-blunders-van-ns -goebbels-joost-ravoo/

Hoogachtend
JRN
JRN Zondag 30 juli 2006, 2:31

Kijk, geen stijl moet het wat minder fel zeggen de NS zorgt dat de treinen op tijd komen en er wel koffie aan boord is dan kan deze mini soap weer in de la. Ben vaste klant bij de NS want ik heb geen auto, als ik in NL ben ga ik altijd met het openbaar vervoer de NS doet doorgaans gewoon haar best. (ik woon /werk zowel in Azie als de EU) Kappen met dit kleuterschool gezeur heren, wie de langste heeft interseert ons verder niet. Doei !

Anno Zijlstra Zondag 30 juli 2006, 8:39

Anno Zijlstra.....?

Was die niet ergens uit de VVD getrapt? Geen auto van de zaak meer...? :-)
ben Zondag 30 juli 2006, 15:31

Geenstijl sucks!
hans2000 Zondag 30 juli 2006, 20:24

Peter Olsthoorn heeft vermoedelijk dezelfde Unilever-woordvoerder gesproken als wij: "Wat de ruzie tussen mijnheer Ravoo en GeenStijl betreft: dat moet hij zelf maar oplossen. Maar deze zaak heeft hier wel ogen geopend: waar moet je een grens trekken in het selecteren van publicaties? Als maatstaven gelden hier bij Unilever: wat is het bereik? Wat is het effect? Moet je de factor 'normen en waarden' aan toe gaan voegen? En moet dat expliciet worden vastgelegd? Over smaak valt namelijk moeilijk te twisten."

En deze column van Planet-collega Arjan Dasselaar hadden velen ook vast al gezien...
Jeroen Mirck Maandag 31 juli 2006, 16:23

Ik heb geenstijl en nieuwnieuws al een tijdje gebanned in mijn adwords campagne. Ook al zullen zij dat qua financien niet echt merken. Ik wil niet dat zij geld aan mijn reclame campagne verdienen.

Het probleem is niet zozeer de stukjes die zij schrijven maar meer de reacties daarop. Vooral op NieuwNieuws lijkt het of heel infantieel nederland zit te F5-en en te reageren. Als grote adverteerder moet je niet naar het aantal pageviews kijken die een site haalt maar meer naar de inhoud waar zo'n site voor staat. Nogmaals redactioneel vindt ik het een goede site die wat teweeg kan brengen in Nederland maar ik assosieer mij totaal niet met de reageerders.

Klein voorbeeld: Alpinist komt om

Met deze reageerders wil toch niemand geassoseerd worden of wel?
Bert Keizer Woensdag 2 augustus 2006, 11:10

Beste Adformatielezers,

Misschien wel handig om eens wat geselcteerde reacties van reaguurders op GS goed door te lezen. Vraag je dan nog eens af waarom reclame zoveel weerstand oproept bij de kijkers, lezers en luisteraars.
De makers van al deze 'informatie' en 'communicatie' hebben het kennelijk wel met deze doelgroep.
===============
Meneer de communicatie-deskundige manoevreert zich richting gaskamer. 
"Als je geknipt en geschoren wordt" (door GS) dien je stil te zitten. (= les 1)
Bouwfraudeur 02-08-06 @ 12:42

Ik haat Israeliërs !!!! Ze zijn te meest arrogante volk wat ook ooit ontmoet heb (waar dan ook ter wereld).....
PiaH 03-08-06 @ 11:21

Ik zie die kleine lieve palestijntjes liever in een grote plas bloed op de grond liggen met hun hoofdjes vol met lood.
IJzervreter 03-08-06 @ 11:23

Best veel jeauden onder de reaguurders blijkbaar.....inderdaad niet alle moslims zijn terroristen.....niet alle marokanen zijn dieven.....maar alle Israeliërs die ik ooit ontmoet heb zijn arrogante varkens....
@Mammon muhahahahaha..........!!!!
PiaH 03-08-06 @ 11:46

@Treger
Ik ga als de Nederlandse Abu JahJah gaat: Die Gretta! Ze heeft haar vlag nog niet gewassen of te drogen gehangen, dus ik denk dat ze nog tussen al die 'rotjoden van Zuid' zit te lunchen en zich 6 miljoen x zit te ergeren.
DavidC 03-08-06 @ 11:47

Ach, die meiden die zich aangevallen voelen, die kunnen misschien meedoen met het penalty schieten ?. Zijn ze halfnaakt, maar daar krijgen ze dan goed voor betaald en kijk: dan mag het. Oftewel: hoerrrrrrr
Gerard kempkes 03-08-06 @ 12:09

En terecht zo een geile uitzend snol moet gewoon der plaats weten ( onder mijn/zijn buro.
AlCapsones 03-08-06 @ 12:12

Achterlijke boer van een chef. 
Je moet als leiddingevende die ongebreidelde hitsige energie ombuigen tot je voordeel: Na het behalen van een, bijna onbereikbaar quotum, mag de winnende werknemer, onder werktijd en op kosten van het bedrijf een halfuurtje neuqen in de kantine met een hoeâ van een escort buro naar keuze. Gegarandeerd dat de productie ongekende hoogte inschiet.
Conan de Rabarber 03-08-06 @ 12:16

@ Redactie: Geachte redactie, is het tegen de regels om mijn mede geenstijlerts te vragen om Marthijn Uittenbogaard op te wchten bij zijn werk ?
AlCapsones 03-08-06 @ 10:33

Veel plezier mandy daar in de Dominicaanse republiek.. Ik hoop dat je een beetje spaans kunt spreken. Is een voordeel.. verder wens ik je ongezien de tyfus met je coke en ik hoop dat je maar een lange vakantie daar mag krijgen, dom kudt wijf...
Lachende Scheerkwast 02-08-06 @ 15:39

En zo zien we weer...........als je als meisje met negerts omgaat kom je in de problemen, mijn dochter moet ook verplicht opsporing verzocht kijken.
Want welke kleur hebben de boeven? Juist.............we gaan alleen met nederlandse jongens om of anders.............racist? Dan ben ik maar een racist.
Jim Beam 02-08-06 @ 17:33

==========

Maar alle ggggristenen hebben zoveel vertrouwen in deze liegende en jattende CDA ploeg dat ze goedverdoeme in de volgende regering weer vrolijk verder kunnen gaan.
Professor Plons 02-08-06 @ 16:23

Fuck die kudt-gristen. Ik ben het zo onderhand wel spuugzat, dat stelen van mijn "zoet" (Komt dat nou nog 's een keer Balk?) Het ergste is, is dat deze keiharde witte boorden criminelen er gewoon mee wegkomen ook. Misschien moet er gewoon eens een groep mariniers dat ministerie binnenstormen en die eikel uit het raam flikkeren. Frauderen = oprotten.
Achtertuyn 02-08-06 @ 16:26

Ontopic: Altijd een grote bek over de vrantwoordelijkheden van de burger en voorop staan als Ferry Mengele zijn micro uit zijn binnenzak haalt, maar geen thuis geven als journalisten met lastige vragen over declaratiegedrag komen. Veerman ga eens deaud!
sjaakdeslinksesul 02-08-06 @ 16:33

Opzouten met die vent, zijn we hier in Zeeland tenminste ook van dat idiote ontpolderen af. Laat die Belgen in Antwerpen maar zelf uitzoeken hoe ze grotere schepen in de haven willen krijgen.
Zijn medevoorstander is gister mooi opgeruimd, heeft een betonblok gekopt in China. http://www.nos.nl..
Achiel 02-08-06 @ 18:36

=============

hahahaha, zojuist kwam dit punt naar voren in Stand.nl, u weet wel, dat oh zo objectieve lulprogramma(lees: linkse reclameblokje). En wie mocht dat dan verdedigen/afkraken? Juist, zo'n SP-maoistje die werkelijk alleen maar cliches kon opratelen. Frohlich, wat ben je toch eigenlijk sneu, jij als grootverdienende kapitalist iedere keer bij dit soort punten steevast de oppositie uitnodigen terwijl juist jij de "bezuinigende regeringspartijen" nodoig hebt! Hoe dan ook, lekker allemaal deaudgaan daar op die linker vleugel.
gigi gorgonzola 02-08-06 @ 14:07

@ Joost: Joost Ravoo is kut, Joost Ravoo is klote, die vuile vieze Joost die neuqt alleen met peauten.
AlCapsones 02-08-06 @ 12:04

Meneer de communicatie-deskundige manoevreert zich richting gaskamer. 
"Als je geknipt en geschoren wordt" (door GS) dien je stil te zitten. (= les 1)
Bouwfraudeur 02-08-06 @ 12:42
Frits van Heekesen Donderdag 3 augustus 2006, 14:35

@ Frits Wat is het punt wat je wilt maken? Zijn alle reclamemakers allemaal hetzelfde? Volgens mij zijn zij soms net echte mensen, goed en fout.
Marc Donderdag 3 augustus 2006, 14:49

@Marc
Het gaat me er om dat ik oorspronkelijk een redelijk fantiek lezer van GS was omdat ik hun stijl van schrijven en onderwerpkeuze wel spannend vond.
Die onderwerpkeuze gaat echter steeds meer richting stemmingmakerij en persoonlijke beschadiging van mensen. Het feit dat de redactie geen moderatiie toepast op het log wekt bij mij de indruk dat ze het daar kennelijk niet zo moeilijk mee hebben.
Sommige reacties op dit log vind ik daarom ook wat vreemd, ik heb totaal geen behoefte aan gedragscodes of richtlijnen maar de normale omgangsregels zouden voldoende moeten zijn om een aantal van de door mij aangehaalde reacties van je log te verwijderen. Een aantal van de hier aanwezige professionals zouden dat toch moeten begrijpen.
Frits van Heekesen Donderdag 3 augustus 2006, 15:00

@ Frits Dan zal dit je wel aanspreken
Marc Donderdag 3 augustus 2006, 15:18

Marc mij wel inderdaad. Zo'n mededeling had ik eigenlijk ook verwacht van Adfoblog.
Albert Donderdag 3 augustus 2006, 15:28

@Marc, had ik gelezen is inderdaad een net standpunt en heel duidelijk.
@Albert, Helaas als FBTO alleen op hits en bereik mikt, zul je bij de Adformatieclub geen onvertogen woord over deze rel horen. Zij leven van de hits en het bereik.
Frits van Heekesen Donderdag 3 augustus 2006, 15:49

Frits, dat denk ik niet, er zijn lieden binnen de Adfoclub de heritage zullen bewaken. Maar dit is nieuw voor adfo en ook zij zullen moeten leren om te gaan met uitwassen als deze. Overigen zou ik als adverteerder onder geen voorwaarde geassioceerd willen worden met zo'n onderwerp. Traffic of niet.
Albert Donderdag 3 augustus 2006, 15:58

De Ochtenden interviewde donderdag Dominique Weesie van GeenStijl.

En speciaal voor kritische Frits: heb je het commentaar in de Adformatie van twee weken geleden gelezen? Daarin vraagt de hoofdredactie zich serieus af of adverteerders een weblog als GeenStijl niet beter links kunnen laten liggen. Dus jouw opmerking ("als FBTO alleen op hits en bereik mikt, zul je bij de Adformatieclub geen onvertogen woord over deze rel horen") is echt onzin. Het past in het kortzichtige denken dat een vakblad over reclame altijd de adverteerder in bescherming neemt. Die kritiek hoor ik wel vaker, vooral van mensen die Adformatie nog nooit hebben opengeslagen.
Jeroen Mirck Zaterdag 26 augustus 2006, 12:02

@Jeroen Tamelijk kortzichtig trouwens van Adformatie. GS is er en is een succes. Dat is het eerste punt, daarnaast is de wereld volop in beweging. Gs is primair een reactie op de 70, 80 en 90-er jaren toen iedere discussie in dit land gesmoord werd onder de zompige deken van het politiek-correcte denken. We zitten nu in de barensweeen van een nieuwe informatie-orde waarin de mondige burger steeds meer zal participeren. Dat gaat met vallen en opstaan. Adverteerders zien beter dan veel van die zogenaamde trendwatchers de rol van functie van sites als Geen Stijl. Het is iedere keer weer verbijsterend voor mij om te lezen dat alle mensen die zouden moeten trendwatchen alleen maar met vergelijkingen aankomen die de veranderende wereld totaal negeren. Een beetje spruitjeslucht stijgt wel op.
Jaap Stalenburg Zaterdag 26 augustus 2006, 13:18

Kortzichtig? De veranderende wereld negeren? Lees dat commentaar eerst eens voor je oordeelt, Jaap. Adformatie 32/33, pagina 2. Ik maak het je makkelijk. Hier de passage waarnaar ik verwees:

"Dat er ook een keerzijde is aan de groeiende macht van de consument, toont GeenStijl dezer dagen weer eens succesvol. De publieke ruzie tussen NS-communicatiedirecteur Joost Ravoo en de shockblog (zie ook Adfoblog) geeft het begrip ‘burgerjournalistiek’ een negatieve bijklank. GeenStijl zal blij zijn met deze kwalificatie. Het genadeloos en ongefundeerd aanklagen en neersabelen van willekeurige slachtoffers en daarmee nog meer schuimbekkend geschreven reacties van lezers oproepen, is de core business van de site.

Het succes van GeenStijl (ruim 1 miljoen unieke bezoekers per maand) hangt samen met het ongrijpbare karakter van internet. Het is een populistisch tegengeluid dat vooral ook vrijblijvend is. Dat doet het goed in het huidige Nederlandse klimaat. GeenStijl werft adverteerders met de claim razend populair te zijn onder de zo moeilijk te bereiken jongeren van 20 tot 35 jaar. Maar zo lang GeenStijl weinig anders voor die jongeren doet dan ze voeden met negativisme, zou ik me als adverteerder niet geroepen voelen hieraan indirect mee te werken."

Jeroen Mirck Zaterdag 26 augustus 2006, 15:53

@Jaap Is de veranderende wereld er eentje waar bij politiek incorrect denken de enige juiste weg is? Telkens weer doe je minachtend over mensen die volgens jou de GS methode niet waarderen, en kom je met het argument dat zij dat niet begrijpen.
Ik ken genoeg netwerken, communities enz die wel degelijk met beide benen in de nieuwe wereld staan maar die fatsoen, debat en respect hoog in het vaandel hebben staan. Het spijt me zeer, en jij zal het wel weer ontkennen, maar in het woordenboek van GS komen fatsoen, debat en respect niet voor.
Begrijp me niet verkeerd, GS kan wel degelijk op bepaalde punten mijn waardering opbrengen maar de oog om oog, tand om tand methode die ik regelmatig tegen kom verafschuw ik.
Marc Zaterdag 26 augustus 2006, 16:48

Beste Jeroen,

Ik had dit commentaar wel gelezen, maar dank nog even voor deze copy-paste. Het is een bevestiging van mijn stelling dat de groeiende macht van de consument op internet de komende jaren gaat leiden tot minder sturings-mogelijkheden. Dat is voor een site als Geen Stijl een enorme uitdaging en gaat niet zonder verkeerde inschattingen of fouten. Datzelfde speelt ook op de nieuwssites van de kranten. Defacto brengt Geen Stijl nieuws zonder objectief te zijn. Dat is een keuze. In het buitenland zie je dat met Geen Stijl verwandte sites eigenlijk nog de enige efectieve sluis zijn naar jongeren. Van Jole noemde GS op Radio 1 een gat in de markt als roddelblad voor mannen. De karikatuur dat Geen Stijl vooral veel randdebielen aantrekt gaat ook niet op. Ik kan hier onthullen dat een prominent PvdA kamerlid ooit een ban heeft gehad vanwege onwelvoegelijk taalgebruik.

Op GS reageren anoniem gek genoeg veel opiniestuurders. Het percentage IP-nummers onder de leden vanaf het mediacomplex en vanuit de Tweede Kamer is zeer hoog. Zelf weet ik minimaal 3 ex-ministers, twee PvdA-ers en eenmaal D66, die tot de vaste reageerders behoren. Net als ICT-ers en medewerkers van reclame - en communicatie-buro's. Oud-minister Pechtold heeft zel wel eens aangegeven dat hij Geen Stijl belangstellend volgt en niet vind dat men over de grens gaat. Blijkbaar is er behoefte aan anonieme discussie. Niks nieuws, dit is komen overwaaien van de shocklog's uit de States. De politiek kan er zijn voordeel mee doen.

Waarom zou GS ze voeden met negativisme? Er valt genoeg te lachen op GS en de meningen fladderen uiteen van links naar rechts. Dat Joost Ravoo zo'n mikpunt is, mag hij zichzelf aan rekenen. Termen als 'anonieme lafbekjes' en 'verspreiders van fascistisch gedachtengoed' zijn bepaald prikkelend en kunnen niet onweersproken blijven. Ik moet erg lachen om de wetenschap dat twee politieke vrienden van zijn voorzitter van de Raad van Commissarissen Wim Meijer tot die anonieme lafbekjes behoren. Maar over Ravoo is al genoeg gezegd.

Natuurlijk moeten adverteerders kijken naar de omgeving waar ze hun boodschap plaatsen, maar de meeste adverteerders zijn gelukkig verder dan de opinion-leaders bij Adformatie en Communicatie, die nog steeds leven in de wereld van Ad Melkert. De zompigheid van het politiek-correcte-denken en iedereen die zijn nek uitsteekt bombarderen met hel en verdoemenis. Ik vind ook dat bepaalde terminologie soms weerzinwekkend is, maar met een effectievere moderatie, goede marketing en een goede journalistieke neus gaat Geen Stijl de komende jaren van grote invloed zijn in het medialandschap. Allerlei kruisverbanden beginnen al te ontstaan, met omroepen, met dagbladen,.radiostations en magazines. Dat ontkennen en tegen willen houden is net als Hansje Brinkers met je vinger in de dijk gaan staan. Ik vind het jammer dat Adformatie dat niet wil zien. Verder sans rancune.
Jaap Stalenburg Zaterdag 26 augustus 2006, 17:13

@Marc In de eerste plaats is fatsoen iets persoonlijks. Ik heb al eerder gezegd dat bepaalde zaken op GS voor mij ook niet hoeven. Het bashen destijd tot in den treure van Trudy Prins en het belachelijk maken door bureauridders van de voortreffelijke radiocorrespondent Harald Doornbos bijvoorbeeld. Net als doodsverwensingen, zionistische ropaganda, rechts fascistische praat of onnodig schelden. Ik reageer dan wel meteen op GS en vaak loopt dat publieke debat dan ook op die conclusie uit of heb ik mijn punt gemaakt.

Alleen wat is het alternatief? Kankeren aan de boreltafel? Een Pim Fortuyn die vanuit het niets een revolutie ontketent? Ik weet graag welke ondersteromen er in Nederland leven en hoe moeilijk het ook is, die discussie wil ik wel aangaan. Daarom ook monitoren politici die discussies. Geen Stijl is ontstaan na de rampen van het politiek correcte denken en is sterker geworden door het lafhartig de mond snoeren van Theo van Gogh en Pim Fortuyn. Het is een kwestie van smaak of je dat apprecieert. Ik constateer dat het eris en er behoefte aan bestaat. Het is ook een aanklacht tegen de traditionele media die blijkbaar niet meer in staat zijn om te binden. Nog een tip van de sluier: Adformatie mag dan met het betuttelende vingertje naar GS wijzen, de politieke spindoktoren weten de weg naar GS wel te vinden. Van SP tot Michiel Smit. Overigens spreek ik net als Joost Ravoo op persoonlijke titel.
Jaap Stalenburg Zaterdag 26 augustus 2006, 17:24

@Jaap: Argumenteren is niet echt je sterkste punt. Adformatie ziet juist wel dat het politieke en mediale landschap verandert en benoemt daarin GeenStijl als een belangrijke factor, maar dat wil nog niet zeggen dat we alles wat GeenStijl verkondigt voor zoete koek zullen slikken. Je moet wel een beetje tegen kritiek kunnen...
Jeroen Mirck Zaterdag 26 augustus 2006, 17:35

@Jeroen Ik kan prima tegen kritiek en over de algemene conclusie van jou over GS zijn we het wel eens. Alleen blijft mijn stelling dat GS meer doet dan jongeren voeden met negativisme. Dat negativisme is trouwens helaas een brede afspiegeling van de hele maatschappij op dit moment. Maar deze stelling in het commentaar is mij dan ook te simpel. "Maar zo lang GeenStijl weinig anders voor die jongeren doet dan ze voeden met negativisme, zou ik me als adverteerder niet geroepen voelen hieraan indirect mee te werken." Dat mag je vinden, maar ik ben zo vrij het daar niet mee eens te zijn net als veel adverteerders. Negativisme is niet de mainstream van GS. Wel inhoudelijk langs de randen scheren. Soms ook wel wegglijden, maar wel met stijl. Adverteerders weten dat in veel gevallen te waarderen, anderen niet. Daar komt bij dat zaken vaak zo evolueren dat GS over een paar jaar net zo'n brave site is als iedereen en meebeweegt met de tijdsgeest. Let maar op: het aangekondigde economische herstel pompt ook weer positivisme in de maatschappij. Daar zal GS dan ook weer een afspiegeling van zijn. Verder spreek ik hier voor mezelf en niet voor GS.
Jaap Stalenburg Zaterdag 26 augustus 2006, 17:55

Hee Starf*cker,
We moeten nog een keer een pint drinken of een uitsmijtertje eten. Jongen wat ben je weinig online de laatste tijd.
je wordt node gemist op GS. Door mij in ieder geval.

Superjan
superjan Zaterdag 26 augustus 2006, 18:15

@Jaap Ik heb afgelopen tijd nogal moeten modereren op onze sites van de Adformatie groep nav GS <> Ravoo. Wat ik daar tegenkwam stond in geen verhouding met de aanleiding. Het conflict Israel <> Libanon was een concert van K3 vergeleken met de reacties op Commlog. En zolang het duidelijk is dat deze reaguurders voor zichzelf spreken lach ik er om. GS was degene die keer op keer oproepen deed om Ravoo voor zijn bek te blijven slaan.
Ik de postings op GS, ook die niet over Ravoo gingen, gevolgd en kan GS er niet op betrappen ook maar één bericht gemodereerd of verwijdert te hebben. Sterker nog dmv updates werd er alleen maar meer aangemoedigd. De houding was: Ravoo heeft ons een grote bek gegeven dus we slaan net zo lang terug tot de dood er op volgt. Waar hebben we het over? Het Joegoslavië tribunaal?

Nog even over jou draadje met Jeroen. Het beeld wat jij over Adformatie schetst is totaal onterecht. Was het niet juist in de traditionele mediatijd dat een vakblad geen mening mocht hebben. Ik vind het van een gevoel van tijdgeest getuigen dat individuele medewerkers zich uitspreken en een mening geven. Waarom zou jij of GS dat wel mogen en wij niet?
Ik heb al wat jaren bij Adformatie groep er op zitten en weet waarover ik spreek. Al 10 jaar geleden zochten wij met onze online activiteiten samenwerkingen met andere niet traditionele mediavormen.
In mijn jaren heb ik twee maal een complete verjonging meegemaakt van de adformatie redactie.
Ik kan me voorstellen dat je het allemaal nogal gezapig vindt, vergeet niet dat wij onze geschiedenis niet negeren. Wat dat betreft doen wij een grotere inspanning dan bijv GS.
Ik kan me nog de introductiepost van Molblog herinneren waarin gezegd werd: wij weten het ook allemaal niet, we beginnen gewoon, we stellen ons kwetsbaar op en we zien wel waar het terecht komt. Hoezo geen gevoel voor tijdgeest?
BTW ik spreek namens adformatie maar het kan best zijn dat bij ons niemand het met me eens is.
Marc Zaterdag 26 augustus 2006, 19:11

@Marc Ik blijf in de zaak Ravoo, waar ik trouwens niet meer te veel meer over willen zeggen, de mening toegedaan dat hijzelf met spiritus het ene vuurtje na het andere heeft doen oplaaien. Ik blijf zijn benadering van Geen Stijl, zijn aanmatigende houding en zijn gebruikte terminologie 'änonieme lafbejes' en 'verspreiders van Fascisme' niet sterk vinden. Andersom was ik het ook niet eens met de Goebbels-vergelijking. Heb ik ook een en ander maal gezegd. Ik ben niet GS, maar geloof wel in het log. Met alle zwakheden. Het is een nieuw medium dat naar nieuwe wegen zoekt en daarmee opvallend scoort. Het bashen van mensen als anti-rook-dame Trudy Prins, radioverslaggever Harald Doornbos en sommige anderen vind en vond ik niet sterk. Ik ga daar gewoon op GS met anderen dwars tegen in.


Wat het modereren betreft raak je een gevoelig punt. GS is geen collectief met strakke normen en van mij zou er wel wat meer uit mogen. Ik ben daar niet voor verantwoordelijk en als mij de taal niet bevalt dan reageer ik wel op de site. Maar ja, waar leg je de grenzen? Blijft lastig maar bij onversneden racisme, belediging of bedreigingen moet je als moderator ingrijpen. Dat is mijn persoonlijke mening net zo goed als ik hier persoonlijk reageer. Net zo persoonlijk reageer ik op Joost Ravoo die ik uitgenodigd heb voor een publiek debat met Dominique Weesie met aansluitende goedmaak-borrel. Sterker nog: ik heb Jeroen gevraagd of Adformatie het niet wilde organiseren. De reactie van ZKH Joost Ravoo was voorspelbaar. Niets inhoudelijks, maar wel opnieuw zijn verongelijkte gedrag.

Als vaste lezer van Adformatie heb ik niets tegen jullie blad. Wel met de tekst over GS en de oproep aan de adverteerders middels dit zinnetje. '' Maar zo lang GeenStijl weinig anders voor die jongeren doet dan ze voeden met negativisme, zou ik me als adverteerder niet geroepen voelen hieraan indirect mee te werken." Voor de rest kan ik mij zowel in het commentaar als de mening van Jeroen doorgaans prima vinden evenals zijn optreden onlangs in het TROS radioprogramma van Fransisco van Jole. Ik schets zeker geen negatief beeld van Adformatie. Behalve dan deze editorial, daar kwam een enorme spruitjesdamp van af. Met GS gaat het allemaal goed komen, beste Marc.

Overigens doet het hele pandemonium over GS mij erg denken aan mijn jonge jaren bij de prille omroep Veronica. Ergens in het begin van de jaren '80. Daar waren wij ook 'rebels' met een seksprogramma op Radio 5 op zondagmiddag (Radio Romantica) , een heuse Foon In waarop iedereen kon reageren en discjockeys die programma's maakten vanuit de badkuip bij Yab Yum of nog gekker. Daar werd ook hel en verdoemenis over gesproken. De tijd van mannen als Rob Out en Lex Harding. Nu is het mainstream. Dat gaat ook met GS gebeuren. De economie trekt weer aan en de mensen worden milder net als GS als koortsthermometer in de reet van de samenleving.
Jaap Stalenburg Zaterdag 26 augustus 2006, 20:43

Wellicht erg simpel aan deze kant gedacht maar het begon volgens mij met onze vriend Joost.
Een tijdje doorlezen op GS kom je tot de conclusie dat het eigenlijk nergens over gaat misschien dat persoonlijke aanvallen op mensen de kracht is van GS maar dan nog, men dwaald zo snel af van de oorsprong dat elk weldenkend mens gaat denken waar gaat dit over.
Nu ben ik toch niet voor censuur omdat ook ik denk dat in principe alles gezegt moge worden maar, een verwijzing naar de Nazi's van A.H. lijkt mij toch iets teveel van het goede als men dan ook nog eens de rest van de Joden wil gaan vergassen op GS althans sommige mensen hebben deze behoefte weten ze dus niets van de Nazi periode en de vervolging daarvan, stel nu eens dat A.H. iemand anders was geweest iemand als Idi Amin dan waren alle blanken aan de Kroks gevoerd.

Eens met het beleid inzake de Palestina dient men ook het afpakken van de grond door de "bevrijders" en dit te geven aan de overgbleven Joden uit 1940/1945 kan natuurlijk niet net zo men als men Libanon binnen valt, men dient echter wel te bedenken dat niemand in deze wereld iets te zeggen heeft aangezien de regels bepaald worden in de VS en elk Westers land of wat er voor doorgaat jaknikkers heeft die volgen.
Hopelijk zijn China en India binnen 20 jaar economische grootmachten dat de Westerse Wereld naar het Oosten kijkt om wat te doen.

Nog even dit, Joost vindt het blijkbaar erg leuk om zoveel in het nieuws te komen daarbij gelet op jullie reacties op zijn doen en laten en daarmee hem belangrijker makend dan hij in werkelijkheid is.
Dom, zeker aangezien je domme mensen gewoon hun gang moet laten gaan de hoogte waarin zij leven doet ook erg diep vallen.
zolang de NS de treinen niet op tijd laat rijden, zolang de WC in de trein je doet kotsen van de stank omdat ze amper worden schoongemaakt, je wel een kaartje moet kopen maar deze alleen als vervoerbewijs wordt gezien dus ze zien je als vee, zoveel mogelijk erin stoppen tot de conducteur de trein laat stoppen omdat het te gevaarlijk is met zoveel mensen cq. vee aan boord, geen koffie meer denk ik toch dat Joost vooral een intern probleem dient op te lossen.
Phantom Zondag 3 december 2006, 3:34

Reageer

Gasthoofdredacteur Wendelien Daan

Fotograaf Daan is gefascineerd door het spel van schijn en werkelijkheid. Laat je inspireren door haar en andermans werk! 

Neem nu een introductieabonnement
Naar de shop

Meer nieuws


Vrijdag 30 mei 2008
Adformatie.nl volledig vernieuwd, Adfoblog stopt 9 reacties

Donderdag 29 mei 2008
Boekhoorn

Vrijdag 23 mei 2008
Mvo met alcohol? 4 reacties
Bizner beste adverteerder, S-W-H beste bureau 4 reacties

Dinsdag 20 mei 2008
Coca-Cola? Hatsjie! 17 reacties
Bureau Gringo houdt van kuthoer en nog meer 2 reacties

Zondag 18 mei 2008
Grand Clio Film naar Xbox Halo 3

Vrijdag 16 mei 2008
Altijd prijs 10 reacties

Donderdag 15 mei 2008
Hema zoekt nieuw geluid voor fluit 3 reacties


Wil je op Adfoblog zelf een onderwerp aankaarten? Dan ben je van harte welkom in AdfoLoetje, onze virtuele stamkroeg...
Wat jou opviel in reclame, marketing of media...

M D W D V Z Z
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Marketingfacts




most visitors 506
currently: 27 + 0
0.7699

© Adformatie 2010 Mocht -onbedoeld- twijfel bestaan over het auteursrecht op gegevens of afbeeldingen op deze site neem dan contact op met de . Disclaimer